WYSOKOŚĆ STAWKI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
Od 1 stycznia 2021 r. r. zgodnie z uchwałą nr 128/XXIII/2020 Rady Gminy Opatów z dnia 9 grudnia 2020 r. wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi rozliczna jest od ilości osób zamieszkującą daną nieruchomość w wysokości:
ULGI W ZWIĄZKU Z KOMPOSTOWANIEM BIOODPADÓW W KOMPOSTOWNIKU
Ustalono także częściowe zwolnienie z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi, kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym, w wysokości 1,00 zł od stawki obowiązującej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi w sposób selektywny od każdego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość.
W związku z wprowadzeniem ulgi istnieje obowiązek wypełnienia i złożenia nowych deklaracji o wysokości opłaty. Zwolnienie z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przysługuje od początku miesiąca, w którym właściciel nieruchomości złożył deklarację o wysokości opłaty.
TERMIN ZAPŁATY
Od dnia 1 marca 2021 roku ulega zmianie termin wnoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami. Opłatę należy uiszczać do ostatniego dnia każdego miesiąca.
Wpłaty należy dokonywać przelewem na indywidualny rachunek bankowy przypisany płatnikowi, którego numer został przesłany pocztą wraz z blankietami opłat lub bezpośrednio w kasie Urzędu Gminy Opatów, ul. Tadeusza Kościuszki 27.
Zgodnie z art. 6m ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1439) właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do wójta deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych. Deklaracja zawiera dane niezbędne do określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Wysokość zobowiązania określonego w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi obowiązuje za kolejne miesiące do czasu korekty deklaracji lub zmiany stawki opłaty za gospodarowanie odpadami.
Zgodnie z art. 6m ust. 2 w/w ustawy nową deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (urodzenie dziecka, zamieszkanie). Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklaracje w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
Właściciel nieruchomości zgodnie z art. 6m ust.4 w/w ustawy nie może złożyć nowej deklaracji zmieniającej wysokość zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za okres wsteczny, z wyjątkiem przypadku o którym mowa w art. 6m ust.2i ust.5 w związku ze śmiercią mieszkańca w terminie do 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia.
Nieruchomości zostaną wyposażone w następujące pojemniki i worki:
W ramach uiszczonej opłaty Gmina zapewnia odbiór każdej ilości następujących rodzajów odpadów:
W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt: