Usuwanie azbestu- nabór wniosków na lata 2022 - 2023 r.
Uwaga! Termin naboru został przedłużony do 28 lutego 2022 r.
--
Wójt Gminy Opatów informuje mieszkańców, posiadających zdemontowane pokrycie dachowe z płyt azbestowych ( eternitu ) lub planujących demontaż tego pokrycia dachowego na lata 2022-2023r, iż mogą ubiegać się o dofinansowanie kosztów związanych z utylizacją azbestu.
Celem programu jest usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest , minimalizacja negatywnych skutków zdrowotnych spowodowanych obecnością azbestu oraz likwidacją szkodliwego oddziaływania tego odpadu na środowisko.
Dofinansowanie obejmuje demontaż , transport i unieszkodliwienie płyt zawierających azbest, natomiast nie obejmuje dopłaty do nowego pokrycia dachowego.
Mieszkańcy ( właściciele nieruchomości ) zainteresowani dofinansowaniem na lata 2022-2023 r proszeni są o złożenie wniosku w terminie od 17.01.2022 r. do 15.02.2022 r. uwzględniając rok realizacji zadania.
Do wniosku o dofinansowanie należy dołączyć kolorowe zdjęcia obiektów, z których planowany jest demontaż pokrycia dachowego oraz azbest składowany.
Wzór wniosku znajduję się w załączniku poniżej oraz w siedzibie Urzędu Gminy Opatów .
Właściciele nieruchomości są zobowiązani do zgłoszenia zmiany pokrycia dachowego w Starostwie Powiatowym w Kłobucku w Wydziale Architektury, Budownictwa i Urbanistyki.
Na podstawie uzyskanych informacji zostanie złożony wniosek do WFOŚiGW w Katowicach o dofinansowanie prac polegających na usuwaniu odpadów zawierających azbest z terenu Gniny Opatów przy udziale środków z NFOŚiGW
Wnioski o dofinansowanie będą realizowane według kolejności ich składania do czasu wyczerpania środków finansowych z otrzymanej dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach na realizację „ Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Opatów na lata 2015-2032”.
Szczegółowe informacje o składaniu wniosku można uzyskać w Urzędzie Gminy Opatów w pokoju nr 1 lub pod numerem tel. 34 319 60 33 w. 39