Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej

Earth’s Friends - Projekt edukacyjny z języka angielskiego w Szkole Podstawowej im. Juliana Tuwima w Złochowicach

Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Juliana Tuwima w Złochowicach (a dokładnie uczniowie klasy VII wraz z nauczycielką języka angielskiego Panią Beatą Strzelec) właśnie zakończyli realizowany w tym roku szkolnym projekt edukacyjny English Teaching Activities  (ETAs) w ramach Programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności ENGLISH TEACHING, którego krajowym operatorem jest Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA.

Ścieżka ta skierowana jest do małych szkół z terenów wiejskich, dotyczy projektów językowych realizowanych w ciekawej, niebanalnej formie w oderwaniu od  szkolnych ławek i książek, o czym pisaliśmy już z początkiem roku szkolnego. Jako, że jesteśmy szkołą wiejską, wpisujemy się w ramy wymogów tej ścieżki i mogliśmy starać się o grant, w tym roku skupiający się wokół tematyki ekologicznej. Starania o pozyskanie grantu do realizacji projektu zatytułowanego Earth’s Friends ( Przyjaciele Ziemi ) zakończyły się sukcesem. Otrzymany grant przeznaczony został na realizację zajęć z młodzieżą oraz zakup niezbędnych materiałów rzeczowych.

Podczas realizacji projektu uczniowie nie mieli czasu na nudę. Uczestniczyli w szeregu zajęć nie tylko w budynku szkoły, ale i na podwórku szkolnym, w lesie oraz podczas wycieczek rowerowych, pieszych czy wyjazdu do gospodarstwa agroturystycznego.  Podczas zajęć uczestnicy projektu przede wszystkim rozwijali swoje umiejętności językowe, a zwłaszcza umiejętność komunikacji, uświadamiali sobie i innym potrzebę troski o naszą planetę, ale także uczyli się współpracy w grupie, rozwijali kreatywność, postawę tolerancji. Podczas realizacji różnych zadań projektowych poznawali sposoby wykorzystania nowoczesnych narzędzi TIK, programów komputerowych i narzędzi multimedialnych.  Powstały mówiące awatarki przedstawiające każdego ucznia, propozycje na logo naszego projektu, a także samodzielnie stworzone gry komunikacyjne. Przygotowane zostało przedstawienie Czerwony Kapturek w wersji anglojęzycznej. Uczestnicy projektu mieli możliwość uczestniczenia w zajęciach z native speakerami, a także w konkursach języka angielskiego o tematyce ekologicznej. Powstały zakładki do książek z walorami przyrodniczymi naszej okolicy, a na szkolnych korytarzach pojawiły się kosze do segregowania śmieci z samodzielnie wykonanymi pięknymi etykietami ułatwiającymi segregowanie odpadów. Realizując założone cele uczniowie brali udział w wielu grach i zabawach plenerowych, w escape roomach w wersji anglojęzycznej, grach językowych na różnych platformach internetowych, w konkursach: piosenki angielskiej i ekologicznym z okazji Dnia Ziemi. Realizowana ścieżka była również mocno rozwojowa dla nauczycielki – opiekunki projektu, która uczestniczyła w cyklu inspirujących szkoleń. 

Praca metodą projektu jest niewątpliwie jedną z wartościowszych, umożliwiających rozwijanie uczniom skrzydeł, na wielu płaszczyznach. Pozwala łączyć różne dziedziny, a uczniom wykazać się talentami i umiejętnością pracy w zespole. Integruje grupę, a nauczycielowi umożliwia lepsze poznanie uczniów. Osiągnięcie tych  założeń było możliwe dzięki realizacji projektu Earth’s Friends. Projekt w znacznym stopniu rozwinął kompetencje językowe uczniów, ukształtował wiele ważnych umiejętności, a przy okazji podejmowanych działań proekologicznych sprawił, że każdy z uczestników może się określić jako przyjaciel Ziemi.

Earth’s Friends - Projekt edukacyjny z języka angielskiego 2 Earth’s Friends - Projekt edukacyjny z języka angielskiego 1
powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności

DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.